Wennen aan Kenia - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Alien Waaijman - WaarBenJij.nu Wennen aan Kenia - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Alien Waaijman - WaarBenJij.nu

Wennen aan Kenia

Door: Alien

Blijf op de hoogte en volg Alien

10 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

Weer gewerkt! Na het rustige weekend was het toch echt wel weer tijd om iets te doen. Op zondag zijn wel naar de kerk geweest, waar we 3 uur lang een schreeuwende man moesten aanhoren. Dat was niet mijn favoriete activiteit, maar toch wel leuk om eens mee te maken.

Op maandag begon het werken weer. Eerst weer een dag bij de school aan het werk. We moesten de grond die uitgegraven was vullen met grote stenen en vervolgens de grond zo gelijk mogelijk proberen te maken met kleine stenen en aarde zodat daarna het cement gestort kan worden. We hebben hard gewerkt terwijl het best wel warm was. We hebben nog niet veel warme dagen gehad hier, dus dit was ook wel eens lekker. Je zou natuurlijk denken dat het in Afrika super warm is en dat je helemaal bruin terug komt, maar het is hier winter, dus dat is helemaal niet waar. Je loopt hier bijna elke dag gewoon met een lange broek en een trui.

Op dinsdag had ik met mijn groepje keukendienst. Dat betekent dus afwassen en koken. We zijn de hele ochtend bezig geweest met rijst uitzoeken. Heel hersendodend werk, maar je kan wel gezellig kletsen.

Vandaag weer naar het weeshuis geweest waar we nu bijna alle muren beschilderd hebben. Alleen de bouwvakkers die daar werken, werken helemaal niet efficiënt, dus alles wat we doen moet ongeveer 3x opnieuw... Ik begin wel een beetje te wennen aan hoe het hier gaat in Kenia. Er zijn heel vaak communicatiefouten en als je ergens met iemand om 3 uur afspreekt moet je niet verwachten dat diegene er voor half 4 is, maar dat is nou eenmaal zo. Ook wen ik al heel erg aan alle dingen die we hier op school hebben. Ik heb totaal geen problemen meer met de kapotte en koude douches en het gat als wc, omdat ik hier ondertussen al veel slechtere omstandigheden heb gezien en weet dat de kinderen op de school waar wij verblijven het heel goed hebben.

Morgen vertrek ik samen met Romy en Linda naar ons gastgezin. Ik ben heel erg benieuwd in wat voor gezin we terecht komen want dat kan van alles zijn. Ik hoop natuurlijk stiekem wel op een beetje luxe, maar dat zullen we nog zien.

  • 10 Juli 2014 - 23:33

    Ann:

    Hoi Alien. Super dat jullie je zo inzetten voor de mensen in kenia!
    Je verhalen over efficiency en afspraken nakomen kennen wij ook uit Malawi. Het went.
    Geniet van je verblijf bij je gastgezin; en waardeer alles wat ze met je delen. Zij delen van de schaarste. Wij van onze rijkdom. Maar uiteindelijk kom je rijker thuis.
    Trots op je!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nyeri

Alien

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 5638

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Nyeri, Kenia

Landen bezocht: