Bye Nyeri, hello Sumburu! - Reisverslag uit Samburu, Kenia van Alien Waaijman - WaarBenJij.nu Bye Nyeri, hello Sumburu! - Reisverslag uit Samburu, Kenia van Alien Waaijman - WaarBenJij.nu

Bye Nyeri, hello Sumburu!

Door: Alien

Blijf op de hoogte en volg Alien

20 Juli 2014 | Kenia, Samburu

Onze laatste dagen in Nyeri zijn voorbij. Na 2,5 weken verblijf in de Nyeri primary school vertrekken we. De laatste dagen in Nyeri waren super! We hebben een super mooie hike gemaakt in de jungle van Kenya. We zijn er dwars door heen gelopen met alle gevolgen van dien. Het was best gevaarlijk, maar dat maakte het juist leuk. En na de prachtige (en pijnlijke) wandeling kwamen we bij een waterval die nog prachtiger was. We hebben daar even heerlijk gestaan om bij te komen en een aantal idioten van onze groep hebben zelfs nog even in het ijskoude water gezwommen en daarna zijn we weer met gevaar voor eigen leven teruggegaan.

De laatste dag in Nyeri hebben we afscheid genomen op onze werkplekken en de school waar we verbleven. We hebben heel veel cadeautjes uitgedeeld en het was prachtig om al die blije koppies van de kinderen te zien. Maar op de school waren ook heel veel verdrietige meisjes omdat wij weer weg gingen. Op het weeshuis hadden we vooral veel cadeautjes uitgedeeld, omdat ze daar echt nog heel weinig hadden. We hebben heel veel spullen gekocht zoals een koelkast, gasfornuis, oven, pannenset, bordjes, bekertjes en nog veel meer. Ook hadden we alles versierd met ballonnen en daar waren de kinderen eigenlijk het meest blij mee.

Nadat we naar het weeshuis waren geweest kwam ik tot een wat minder leuke conclusie: mijn fotocamera was weg. Ik ben met Yannick en Romy in de matatu terug gegaan naar het weeshuis waar toen al niemand meer was, en na heel veel gedoe en lang wachten was de conclusie dat mijn camera gewoon gestolen was. Dit was echt ongeveer het ergste wat me kon overkomen. De camera maakte mij niet zoveel uit, maar al mijn foto's van de afgelopen weken stonden erop. Ik zal het nu dus moeten doen met de foto's die ik van anderen gedeeld krijg...

De volgende dag met ik meteen 's ochtends voordat we weggingen naar het politiebureau gegaan om aangifte te doen. En dat ging voor 1 keertje niet op zijn Keniaans, want na een kwartiertje stond ik al weer buiten met een papiertje in mijn hand, dus dat was wel fijn. Toen kon de trip naar Samburu beginnen.

Van Nyeri naar Samburu was ongeveer 4 uur rijden. Maar met alle stops hebben we er zo'n 6 uur over gedaan. Het was echt heel raar om te zien hoe het klimaat in zo'n korte tijd verandert. In Nyeri was het altijd best koud omdat het winter is daar, maar eenmaal over de evenaar sloeg het weer wel om. Hier in Samburu is het overdag super warm met felle zon, en 's nachts koelt het ook niet veel af. Toen we hier aankwamen begonnen we meteen met een soort safaritocht om alleen al bij onze slaapplek te komen. Het was geweldig om voor het eerst een wilde giraffe te zien. We wisten niet wat we van Samburu moesten verwachten, maar wel wisten wel dat het luxe was. Maar toen we aankwamen ging het al mijn verwachtingen te boven. We sliepen in tweetallen in prachtige hutjes/tenten. En we kregen meteen een super heerlijk diner met meerdere gangen. Dat ging er zeker wel in na 2,5 weken maispap, rijst en bruine bonen.

Het verblijf hier is echt fantastisch. Het voelt als een heerlijke vakantie als afsluiter van deze prachtige reis. Ondertussen zijn we al 2x op safari geweest en heb ik ook leeuwen, luipaarden, zebra's, olifanten, cheetah's, dik-diks (mijn nieuwe lievelingsdier) en nog veeeel meer gezien. Als we hier gewoon bij ons huisje zijn lopen de apen om je heen dus als je eten hebt moet je uitkijken dat ze je niet beapringen. Ook waren er vanavond tijdens het eten ineens olifanten op een paar meter afstand. Dat is echt heel erg raar, maar wel super gaaf dat dat hier gewoon kan.

Morgen vertrekken wel weer na een laatste tocht op safari en dan zit deze geweldige reis met geweldige mensen er op. Aan de ene kant vind ik het super jammer dat het voorbij is en had ik nog veel langer willen blijven, maar aan de andere kant verlang ik ook wel weer naar mijn familie en slapen in mijn eigen bedje. Mijn volgende en laatste blog zal weer vanuit het "koude" kikkerlandje zijn!

  • 21 Juli 2014 - 09:11

    Melissa:

    Hallo Alien,

    Met een schat aan ervaring en herinneringen weer terug naar huis.
    was leuk om je blog te lezen en zo je belevenissen te volgen.
    een hele goeie terug reis.
    Denk dat je familie super blij zijn als ze je weer op Nederlandse bodem bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Samburu

Alien

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 5639

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Nyeri, Kenia

Landen bezocht: