We zijn er! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Alien Waaijman - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Alien Waaijman - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Alien

Blijf op de hoogte en volg Alien

01 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

Nyeri, Kenya,

Op 29 juni was het eindelijk zover, met het vliegtuig naar Kenia! Nadat we afscheid hadden genomen van alle papa's en mama's gingen we dan eindelijk weg. De reis naar Istanbul verliep wel goed. We hebben gewoon een beetje gekletst en toen was de reis snel voorbij. In Istanbul moesten we overstappen maar dat ging heel snel. De reis van Istanbul naar Nairobi duurde wel heel erg lang. We zaten 6,5 uur in het vliegtuig en na 1 film, wat spelletjes en vies vliegtuigeten was ik het wel zat. Om 1uur 's nachts waren we in Nairobi en toen moesten we wachten op de bagage. Toen bijna iedereen bagage had zaten Lisette, Rowan, Erik en ik nog wanhopig op onze bagage te wachten, maar die kwam niet. Om 3 uur waren we (zonder tas) in het hostel en daar zag alles er prima uit. Ik had nog niet het gevoel dat ik in Afrika was. De volgende ochtend konden we lekker uitslapen en kregen we ontbijt waarna we naar Nyeri vertrokken. Gelukkig kwamen onze tassen net aan voordat we weggingen. We werden met zn allen in 2 kleine busjes gepropt en zijn gezellig naar Nyeri gereden. Het landschap veranderde onderweg enorm. In Nairobi was alles nog heel erg stads en onderweg begon het steeds meer op Afrika te lijken. Onderweg kwamen we wel veel dingen tegen die je nooit in NL zou zien. Er staken bijvoorbeeld gewoon koeien de snelweg over. Na ongeveer 3 uur kwamen we in Nyeri. De mensen van de basisschool waar we verblijven hadden ons heel hartelijk verwelkomd en waren heel erg aardig. De kinderen waren er nog niet dus we konden rustig even settelen en onze spullen uitpakken. Het avondeten was vooral heel erg veel. We kregen rijst met spitskool, doperwtjes met worteltjes en geitenvlees. Het was best wel lekker en veel meer dan ik verwachtte. Na het eten gingen we nog even spelletjes doen en daarna lekker slapen. De volgende ochtend gingen we rond 9 uur ontbijten. Bij het ontbijt waren gewone boterhammen met jam en gewoon thee. Het leek dus heel erg op een Nederlands ontbijt wat me heel erg verbaasde. Ik had niet verwacht dat we hier gewoon boterhammen zouden krijgen. We kregen te horen dat de kinderen vanavond komen en daar ben ik heel benieuwd naar. Op dit moment zit ik mijn blog te typen zodat ik het straks als we naar het stadje gaan online kan zetten. Ik ben heel benieuwd hoe de stad Nyeri er uit ziet, omdat het best een grote stad is. De mensen hier op de basisschool zijn allemaal super aardig! Iedereen wil kennis met ons maken en met ons dansen en kletsen en koken, wij vermaken ons dus wel. We zijn nu in Nyeri geweest! Het was een hele rare ervaring. Vanaf het moment dat we daar aankwamen wou iedereen aan ons zitten en met ons praten. De meeste mensen waren heel aardig en keken ons gewoon aan en lachten naar ons, maar sommigen waren ook heel veel aan het bedelen. In de stad hebben we niet heel veel gedaan. Alleen gepint en naar de supermarkt geweest, maar we komen later zeker nog terug om leuke dingen te kopen! Toen we weer op de school waren, waren de kinderen er! Toen we in onze slaapzaal kwamen, waren alle meisjes voor ons aan het zingen, dat was een super mooi moment waar ik echt van heb genoten. We hebben kort kennisgemaakt, maar dat zullen we straks nog uitgebreid verder doen.

  • 02 Juli 2014 - 07:52

    Stijn:

    Wow dat is al een hele beleving voor 2 dagen, veel plezier en doe ze daar de groeten ;-)

  • 02 Juli 2014 - 08:54

    Lilian Waaijman:

    Lieve Alien. zo te horen hebben jullie het goed naar je zin. fijn dat je bagage weer terecht is, want dat was wel even vervelend.
    Wat een enorme school moet dat zijn, zeker als er ook nog een gedeelte van de kinderen blijft slapen.
    De cultuurchock valt nog mee en ook het eten klinkt nog aardig vertrouwd. Laat alles op je inwerken, maak lekker veel fotos en vooral.....GENIET. We zijn benieuwd naar je volgende reisverslag.
    Liefs en xxx van papa en mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nyeri

Alien

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 5662

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Nyeri, Kenia

Landen bezocht: