Dansen en liefdesbriefjes - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Alien Waaijman - WaarBenJij.nu Dansen en liefdesbriefjes - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Alien Waaijman - WaarBenJij.nu

Dansen en liefdesbriefjes

Door: Alien

Blijf op de hoogte en volg Alien

03 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

De eerste werkdagen zitten erop! Gisteren zijn we met een clubje van 9 begonnen met werken op een basisschool. Dit was niet de school waar we verblijven, maar een veel armere school. De bedoeling was dat we een stuk grond in een klaslokaal gingen uitgraven, omdat het altijd onderloopt. Het werk was zwaar, maar toch heel leuk omdat er de hele tijd kinderen om je heen liepen. In de pauzes hebben we heerlijk gezongen en gedanst met de kinderen en ik heb zelfs nog een lesje swahili godsdienst gevolgd:) De school was arm, maar ik vond het wel een goede school, mede omdat ze een speciale klas voor gehandicapte kinderen en een counseler hadden, wat ze op de school waar wij slapen niet hebben. Na het werk kwamen we terug en waren we intens gelukkig omdat we eindelijk konden douchen. Het was de eerste keer sinds we waren aangekomen. Ik geloof dat ik nog nooit zo blij ben geweest met een vieze, lauwe douche. Dat was wel een mooie ervaring. Na die heerlijke douche vond ik een briefje op mijn bed. Het was van een meisje van de school waar ik een paar keer mee gepraat had. Het was zoooo'n lief briefje. Er stond in dat ze van me hield en niet wilde dat ik wegging en of ik op haar verjaardag wilde komen. Super schattig! De meisjes hier zijn heel lief hier, en willen alleen maar knuffelen, zingen en dansen. De leraren zijn heel streng hier. Kinderen worden geslagen zonder ook maar om te kijken. Voor ons is dat echt niet normaal en we schrikken hier elke keer weer van, maar voor de mensen hier is het heel normaal als een kind af en toe een klap met een stok krijgt.... Vandaag waren de groepjes omgedraaid en heb ik gewerkt bij een weeshuis. Hier waren geen kinderen, dus het was iets saaier, maar het werk was wel minder zwaar. We moesten schuren, plamuren schilderen en nog wat dingen. Wat erg veel indruk heeft gemaakt op mij was het huisje dat tegenover het weeshuis stond. Het huisje was niet groter dan 2 wc hokjes, maar er leefde een familie van 7 personen in. Dit vond ik heel hefig. De vader in het huis had zelf een gitaar gemaakt, waar hij hele goede muziek uit kon krijgen. Ik snapte echt niet hoe hij dit voor elkaar kon krijgen. Het was heel mooi om te zien dat die mensen zo blij konden zijn met zo weinig.. Het weeshuis stond verder in the middle of nowhere, dus er had zomaar een olifant kunnen lopen maar die hebben we niet gezien. Morgen is er een sportdag op onze school waar wij ook aan mee mogen doen. Niet werken dus morgen, maar proberen die super kleine, snelle kindjes in te maken!

  • 04 Juli 2014 - 00:50

    Lucas:

    Prachtig verhaal Alien,
    Leuk dat je er zo beeldend over kunt vertellen. Zo zijn wij er ook een beetje bij.
    Ik verheug me al op het vervolg. Verder ben ik benieuwd naar het resultaat van jullie bouwkunst.
    Groet, Papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nyeri

Alien

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 5653

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Nyeri, Kenia

Landen bezocht: